Nauczyciele szkolnej biblioteki zapraszają dzieci z oddziału przedszkolnego oraz klas I-III z Zespołu Szkół w Rudzie Różanieckiej do wysłuchania 4 – ostatniej części audiobooka „O wróbelku Elemelku” Hanny Łochockiej. Drodzy uczniowie, mamy nadzieję, że złapaliście bakcyla i polubiliście wesołe przygody wróbelka. Część 4 również zapewni Wam frajdę. Będziecie się śmiać od ucha do ucha oraz poznacie jak należy zachować się w różnych sytuacjach. Przygotowane poniżej pytania mają być formą pozytywnej rozrywki i mile spędzonego czasu z rodziną. Odpowiedzcie na poniższe pytania i bądźcie dumni z siebie!!! Jeśli odpowiedzi napiszecie w komentarzu pod postem lub wyślecie na maila bozenak@zsudarozaniecka.pl wpiszemy Wam pozytywne punkty z zachowania oraz przygotujemy mini-niespodzianki.

Posłuchaj uważnie audiobooka i odpowiedz na pytania:

1. Jaki kształt miał precelek?

2. Jak Elemelek nazwał innego wróbla w walce o precelka?

3. Co zdobiło tort, na którym ukrył się wróbelek?

4. W którym dniu tygodnia, wróbel przeżył przygodę z tortem?

5. Z jaką „bestią” walczył wróbelek w koszyku kokoszki?

6. Jakiego języka obcego Elemelek miał nauczyć się na egzamin?

7. Kto zawiązał Elemelkowi na szyi naszyjnik z jarzębiny?

8. Z kim wróble grały mecz piłki nożnej?

9. Co przeżył Elemelek w młynie?

10. Do jakiego czerwonego domku wpadł wróbelek, chroniąc się przed śniegiem?

POWODZENIA!

Nauczyciele szkolnej biblioteki zachęcają młodszych uczniów – z oddziału przedszkolnego i klas I-III – do wysłuchania kolejnej części audiobooka „O wróbelku Elemelku” Hanny Łochockiej. Czyta – obdarzona lektorskim talentem – Lidia Kuźmik. Słuchanie przygód, które przydarzyły się małemu wróbelkowi Elemelkowi zapewni Ci sporo uśmiechu. Przeniesiesz się w miejsca, gdzie rozgrywają się przezabawne akcje naszego wróbelka. Naprawdę warto posłuchać części 3 lektury. Będzie to dla Ciebie taka mała odskocznia, zwłaszcza teraz, gdy tyle przebywamy w domu. Dzięki uważnemu słuchaniu, na pewno poprawnie odpowiesz na poniższe pytania. Możesz odpowiedzieć ustnie mamie, tacie, bratu, siostrze, kuzynowi, kuzynce… Oni z pewnością będą z Ciebie dumni! Jeśli odpowiedzi napiszesz w komentarzu pod postem lub przyślesz na maila bozenak@zsrudarozaniecka , my bibliotekarze będziemy z Ciebie również zadowoleni i przygotujemy nagrodę niespodziankę.

Odpowiedz na pytania:

1. Kto przestraszył Elemelka w sadzie czereśniowym?

2. Jaki doktor uratował Elemelka, gdy pestka utkwiła mu w gardle?

3. Czym jechał Elemelek nad morze?

4. Co wróbelek mówił o morzu, gdy zobaczył je pierwszy raz?

5. W czym wolał kąpać się wróbelek: w wodzie czy w piasku?

6. Co się stało, że Elemelek nie mógł o własnych siłach powrócić w wczasów?

7. Co poradziła pliszka Elemelkowi, aby mógł wrócić z urlopu do domu?

8. Gzie odbyło się przedstawienie teatralnego zespołu myszek?

9. Jakich tańców chciał uczyć się Elemelek?

10. Z jaką „bestią” walczył wróbelek?

TRZYMAMY ZA WAS KCIUKI!

Nauczyciele szkolnej biblioteki w Rudzie Różanieckiej zapraszają młodszych uczniów – oddziału przedszkolnego, klas I-III – na kolejne spotkanie z sympatycznym wróbelkiem Elemelkiem. Zachęcamy Was, abyście po wysłuchaniu części 2 audiobooka „O wróbelku Elemelku” Hanny Łochockiej odpowiedzieli na pytania, które dla Was przygotowaliśmy. Na podane pytania możecie odpowiedzieć ustnie mamie, tacie, babci, dziadkowi, cioci, wujkowi … Możecie też napisać odpowiedzi w komentarzu pod postem lub wysłać na pocztę bozenak@zsrudarozaniecka.pl

Poproście swoich rodziców, aby przygotowali dla Was nagrodę. Jeśli odpowiedzi przyślecie do nas, to wtedy, my nauczyciele bibliotekarze przygotujemy dla Was nagrodę.

Warto słuchać audiobooków, ponieważ pobudzają wyobraźnię. Twoje szare komórki kiedyś Ci za to podziękują. Podejmij wyzwanie i odpowiedz na poniższe pytania:

1. Czy na zimę wróbelek odlatuje z Polski na południe, do ciepłych krajów?

2. Gdzie głodny Elemelek zjadł syte śniadanie?

3. Gdzie w zimie mieszkał Elemelek?

4. W co zamieniło się zimowe, białe i puszyste ubranie Elemelka?

5. Podaj objawy przeziębienia u Elemelka?

6. Jak długo chorował wróbelek?

7. Z jakiego powodu Elemelek stracił parasol od deszczu?

8. Jaką usługę świadczyły pająki w okolicy, w której mieszkał Elemelek?

9. Z jakim ptakiem spotkał się Elemelek na kościele?

10. Co pokazywał blaszany kogut na kościele?

POWODZENIA!

Nauczyciele szkolnej biblioteki w Rudzie Różanieckiej zapraszają młodszych uczniów do wysłuchania części 1 audiobooka „O wróbelku Elemelku” Hanny Łochockiej. Jak chcecie uzyskać punkty z zachowania to napiszcie odpowiedzi na następujące pytania:

1. Kto uczył wróbelka w leśnej szkole literek?

2. Jaka literę rysował Elemelek na klasówce?

3. W który dzień tygodnia wróbelek szedł przez leśną dróżkę?

4. Za co Elemelek dostał mandat karny?

5. W co ubrał się wróbelek na wesele?

6. Dlaczego na weselu brzuszek urósł mu jak balon?

7. Co służyło za łódkę do pływania po rzece?

8. Dlaczego wołał Elemelek SOS?

9. Po co Elemelek rozpalił ogień?

10. Jakiego koloru są ma piórka wróbelek na brzuchu i na skrzydełkach?

Odpowiedzi piszcie w komentarzu na szkolnym Facebooku pod postem „Pokochaj lektury szkolne” lub w komentarzu pod tym artykułem. Kto pierwszy ten lepszy!

Nauczyciele szkolnej biblioteki ogłaszają wyniki konkursu plastyczno-literackiego „Bukiet kwiatów dla kobiet, tych małych i dużych”. W konkursie wzięło udział 11 uczniów. Uczestnicy przygotowali dla Pań fajne laurki z wycinanek i wyklejanek oraz prace malarskie i kompozycje przestrzenne. Napisali też z okazji ich święta wiersze. Wszystkim serdecznie dziękujemy, bo aby Święto Kobiet uczynić wyjątkowym, włożyliście w to sporo pracy i wiele serca. Jest nam miło, że macie serca pełne wrażliwości a zarazem wdzięczności. Wiadome jest to, że w rywalizacji konkursowej trzeba wyłonić zwycięzców. Dlatego informujemy, że laureatami szkolnego konkursu „Bukiet kwiatów dla kobiet, tych małych i dużych” zostali:

Julia Bondyra – I miejsce

Zuzanna Pachla – II miejsce

Szymon Kudyba – III miejsce

Oto zwycięskie prace:

Komisja konkursowa przyznała wyróżnienia następującym uczniom: Magdalenie Kudybie, Amelii Farion, Milenie Mazur, Miłoszowi Szajdeckiemu, Wojciechowi Pleskaczowi, Krzysztofowi Mazurowi, Bartoszowi Mazurowi, Mateuszowi Ważnemu.

Wszystkim serdecznie GRATULUJEMY!

Zapraszamy do galerii prac plastyczno-literackich:

UWAGA! Drodzy uczniowie dyplomy i nagrody zostaną Wam wręczone po powrocie do szkoły.

Nauczyciele szkolnej biblioteki zapraszają uczniów kl. VIIa i VIIb Szkoły Podstawowej w Rudzie Różanieckiej do wzięcia udziału w Szkolnym Konkursie Recytatorskim. Celem konkursu jest rozwijanie wśród młodzieży zainteresowania sztuką recytacji.

Niech się rozbudzą Wasze dusze oraz serca i pokażą publiczności internetowej jak znakomitymi recytatorami jesteście!!!

Zadanie konkursowe:

1. Wybierz jeden wiersz pochodzący z literatury pięknej polskiej lub powszechnej o tematyce dowolnej.

2. Naucz się na pamięć tego utworu. Recytując zwracaj uwagę na ekspresję słowną (możesz posłuchać na YouTube jak inni recytują Twój wiersz i zaczerpnąć pomysły).

3. Nagraj swoją recytację na filmiku.

4. Nagranie nie może przekraczać 4 minut. Wykonawca nie może stosować kostiumów i rekwizytów. Może zachować pozycję stojącą lub siedzącą i powinien być widoczny co najmniej do połowy swojej sylwetki.

5. Nagranie musi zawierać autora, tytuł wiersza oraz imię i nazwisko recytującego uczestnika.

6. W ocenie recytatora brane będą pod uwagę następujące elementy:

dobór repertuaru;

opanowanie pamięciowe utworu;

– trafność interpretacji głosowej (intonacja czyli zmiany wysokości tonu, modulacja głosu czyli wyrażanie emocji i nastroju, tempo, pauza);

kultura słowa (artykulacja czyli ruchy i układ narządów mowy podczas wymawiania głosek, akcent, uwzględnianie znaków przestankowych);

– ogólny wyraz artystyczny (postawa recytatora, uzasadniony gest sceniczny).

7. Nagranie w postaci filmiku należy dostarczyć do 14.05.2021 r. na maila: bozenak@zsrudarozaniecka.pl

8. Jeśli wystąpią problemy z wysłaniem filmiku do pani Bożeny Kasperskiej to należy wysłać do pana Andrzeja Gmiterka na Teams.

9. Każdy uczeń może wysłać tylko jeden filmik.

10. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do publikacji waszych recytacji na stronie Internetowej szkoły oraz na szkolnym Facebooku.

11. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają oceny z języka polskiego za recytację oraz punkty dodatnie z zachowania. Spośród uczestników wyłonieni zostaną trzej zwycięzcy, którzy otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe. Przewidywane są również wyróżnienia.

12. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 31 maja 2021 r.

Zachęcamy do udziału w konkursie!

Nauczyciele szkolnej biblioteki

Witamy bardzo serdecznie uczniów klasy VI Szkoły Podstawowej w Rudzie Różanieckiej. Nauczyciele szkolnej biblioteki zapraszają Was do wzięcia udziału w „Wiosennym Konkursie Literackim 2021”, którego motywem przewodnim są ptaki przylatujące do nas wiosną. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych prac literackich: wiersza lub opowiadania o wiosennych ptakach.

Może wśród Was mamy przyszłych poetów lub pisarzy?

Kto to wie. Pożyjemy zobaczymy.

Zadanie konkursowe:

1. Napisz wiersz lub opowiadanie (czcionka 13 – Times New Roman, max 1 strona formatu A4) na temat jednego ptaka albo kilku ptaków, które przylatują do nas wiosną.

2. W pracy literackiej możesz pisać o tym jak wygląda, jak ćwierka, co robi wiosną, kto wysiaduje pisklęta itp.

3. Nadaj tytuł swojemu wierszowi lub opowiadaniu.

4. Komisja będzie brała pod uwagę wartość artystyczną oraz nawiązanie do tematu a także pomysłowość oraz poprawność językową i ortograficzną. Jednak szczególną uwagę będzie zwracać na samodzielność.

5. Pracę należy wysłać w pliku Open Office, Libre Office, Word itp. na adres mailowy bozenak@zsrudarozaniecka.pl

6. W mailu należy podać swoje imię i nazwisko.

7. Jeden uczestnik może nadesłać tylko jeden wiersz lub opowiadanie.

8. Do konkursu nie mogą być zgłoszone prace, które brały udział w innym konkursie, a także prace, które były już wcześniej publikowane (Internet, czasopisma itp.).

9. Termin nadsyłania prac mija 7 maja 2021 r.

10. Wyniki konkursu oraz Wasze prace zostaną opublikowane 31 maja 2021 r. na stronie internetowej szkoły w zakładce Biblioteka oraz na szkolnym Facebooku.

11. Laureaci otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe.

Bardzo liczymy na Wasze zaangażowanie w konkursie!

Nauczyciele szkolnej biblioteki

Nauczyciele szkolnej biblioteki w Rudzie Różanieckiej zapraszają uczniów klasy IV do udziału w II Edycji konkursu Raz, dwa, trzy czytasz Ty! Chcemy abyście czytali więcej książek i uwielbiali to robić. Dlatego uruchamiamy drugą edycję konkursu po to, aby wyrobić u Was nawyk czytania, nawet w małych dawkach. Konkurs ten wymaga od Was dużej samodyscypliny. Liczymy na Waszą wytrwałość.

Zadanie konkursowe:

1. Wybierzcie ciekawą książkę, która Was zainteresuje.

2. Narysujcie lub wydrukujcie Tabelkę Widocznych Kroków, która pomoże Wam wejść w odpowiedni rytm czytania książek. Powieście ją nad łóżkiem lub w widocznym miejscu swojego pokoju.

3. Wyznaczcie sobie jedną, stałą porę na czytanie (np. codziennie przed snem).

4. Czytajcie dla przyjemności 10, 20 lub 30 minut, najlepiej na głos.

5. Narysujcie w Tabelce Widocznych Kroków znaczek, którym jest jeden kwadrat lub kilka kwadratów przy odpowiedniej dacie:

jeśli czytaliście 10 minut

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image.png

jeśli czytaliście 20 minut

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image.png
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image.png

jeśli czytaliście 30 minut

6. Powyższe czynności powtarzajcie codziennie do 22kwietnia 2021 r.

7. W szkole (jeśli wrócimy do nauki stacjonarnej) lub online – 23 kwietnia 2021 r. obchodzić będziemy Światowy Dzień Książki. Wtedy to pochwalicie się swoimi Tabelkami Widocznych Kroków oraz pięknym czytaniem tekstu.

8. Książkę do popisów pięknego czytania wybiorą Wam szkolni bibliotekarze, oni też wylosują stronę, z której będziecie czytać.

9. Czytajcie systematyczne, gdyż komisja konkursowa składająca się z nauczycieli oceni uzupełnione Tabelki Widocznych Kroków oraz: płynność (czytanie całymi wyrazami, bez literowania), wyrazistość (uwzględnianie znaków interpunkcyjnych oraz odzwierciedlanie w barwie głosu uczuć i nastrojów), dykcję (wyraźne mówienie), interpretację czytanego tekstu (skoncentrowanie się na czytanym tekście i zrozumienie tekstu).

10. Wszyscy uczestnicy otrzymają dodatnie punkty z zachowania, ponadto dla zwycięzców będą przygotowane nagrody niespodzianki, a dla pozostałych nagrody pocieszenia.

TABELKA WIDOCZNYCH KROKÓW – TWK

Mój cel: Codziennie przeczytam książkę: 1 kwadrat – 10 minut, 2 kwadraty – 20 minut, 3 kwadraty – 30 minut.

Dzień
DataLuty 2021 rysuj
kwadraty
DataMarzec 2021 rysuj
kwadraty
DataKwiecień 2021 rysuj
kwadraty
czw.1
pt.2
s/n3/4
pn.115
wt.226
śr.337
czw.448
pt.559
s/n6/76/710/11
pn.8812
wt.9913
śr.101014
cw.111115
pt.121216
s/n13/1413/1417/18
pn.151519
wt.161620
śr.171721
czw.181822
pt.191923Finał
s/n20/2120/2124/25
pn.222226
wt.232327
śr.242428
czw.252529
pt.262630
s/n27/2827/28
29
30
31

Tylko tyle i aż tyle. To wymaga trochę samodyscypliny, ale książki zasługują na to, żeby dać im szansę i wprowadzić na stałe do naszego planu dnia.

POWODZENIA