Czytanie dzieciom ma same zalety ?

Uczy myślenia, rozwija wyobraźnię, pogłębia więź dorosłego z dzieckiem, kształtuje nawyk zdobywania wiedzy, kojarzy się z przyjemnością i poczuciem bezpieczeństwa….

? Ta lista zalet jest o wiele dłuższa. A czego dotyczy? ?

? Głośnego czytania dzieciom!

29 września 2020 r. obchodziliśmy w naszej szkole Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania Dzieciom ogłoszony przez Polską Izbę Książki po raz pierwszy w 2001 r. W tym dniu nauczyciel bibliotekarz czytał uczniom klasy V fragment książki Barbary Gawryluk „Mali bohaterowie”.  Uczniowie z zainteresowaniem słuchali opowiadania o Izie i Nikoli, małych bohaterkach, które wykazały się odwagą i wiedzą w udzielaniu pierwszej pomocy. Uczniów kl. V tak wciągnęły te historie opowiedziane w książce, że sami głośno przeczytali kolejny rozdział o dużym Damianie. Czytali świeży tekst płynnie, bez zająknięcia, ze zrozumieniem i większość z intonacją. BRAWO! Wybrane fragmenty książki były dla nas miłą i ciekawą lekturą.

4 września, w przeddzień IX edycji Narodowego Czytania „Balladyny” Juliusza Słowackiego uczniowie naszej szkoły wysłuchali przez radiolę jej fragmentu. W role Balladyny i Aliny „wcieliły się” panie Bożena Kasperska i Ewa Brogowska. Chciały tym samy zachęcić uczniów do powszechnego czytania, nie tylko „Balladyny”. Przypomniały też, że w sobotę warto przyłączyć się do słuchania tego wielkiego dzieła naszej literatury.                                                                                                                                                                                                                       B.K. i E.B.

Drodzy Rodzice i Uczniowie.
Ze względu na zbliżający się koniec roku szkolnego bardzo prosimy, aby zgodnie z poniższym harmonogramem wszyscy uczniowie szkoły podstawowej oddali wypożyczone podręczniki dotacyjne oraz wszystkie pożyczone książki ze szkolnej biblioteki.

Będzie możliwość jednocześnie wypożyczenia kolejnych książek na okres wakacji.

Z powodu egzaminu ósmoklasisty – 16 czerwca (środa) biblioteka nie będzie czynna.

Uczniowie lub rodzice proszeni są do szkolnej biblioteki według następującej kolejności:

Data

Godzina

Klasa

Numery z dziennika uczniów

15 czerwca (poniedziałek)

11.00 – 11.30

Oddział przedszkolny

1 – 8

15 czerwca (poniedziałek)

11.30 – 12.00

Oddział przedszkolny

9 – 17

15 czerwca (poniedziałek)

12.00 – 12.30

I

1 – 5

15 czerwca (poniedziałek)

12.30 – 13.00

I

6 – 11

15 czerwca (poniedziałek)

13.00 – 13.30

II

1 – 9

15 czerwca (poniedziałek)

13.30 – 14.00

II

10 – 19

22 czerwca (poniedziałek)

11.00 – 11.30

III

1-5

22 czerwca (poniedziałek)

11.30 – 12.00

III

6-10

22 czerwca (poniedziałek)

12.00 – 12.30

IV

1-5

22 czerwca (poniedziałek)

12.30 – 13.00

IV

6-9

22 czerwca (poniedziałek)

13.00 – 13.30

V

1 – 8

22 czerwca (poniedziałek)

13.30 – 14.00

V

9 – 15

24 czerwca (środa)

8.00 – 8.30

VI A

1 – 8

24 czerwca (środa)

8.30 – 9.00

VI A

9 – 16

24 czerwca (środa)

9.00 – 9.30

VI B

1 – 6

24 czerwca (środa)

9.30 – 10.00

VI B

7 – 13

24 czerwca (środa)

10.00 – 10.30

VII

1 – 5

24 czerwca (środa)

10.30 – 11.00

VII

6 – 11

24 czerwca (środa)

11.00 – 11.30

VIII

1 – 7

24 czerwca (środa)

11.30 – 12.00

VIII

8 – 14

Bożena Kasperska

Drodzy Uczniowie i Rodzice informuję, że zakończyła się V edycja „Wielkiej Ligii Czytelników”.

Z przyjemnością przedstawiam podsumowanie z poszczególnych etapów konkursu.

Dyplomy i nagrody uczestnicy otrzymają na zakończenie roku szkolnego.

WYNIKI I ETAPU WIELKIEJ LIGII CZYTELNIKÓW

Do I etapu Wielkiej Ligii Czytelników zgłosiło się 25 uczniów z naszej szkoły, z których 19 wykazało zaangażowanie. Łącznie uczestnicy przeczytali 120 książek z listy konkursowej. Etap I konkursu zaczął się 25 listopada 2019 r. i miał zakończyć się 13 marca 2020 r., lecz z powodu pandemii został wydłużony o 54 dni – do 6 maja 2020 r. Okres ten sprzyjał nadrabianiu czytelniczych zaległości. Był to też trudny okres organizacyjny związany z wysyłaniem i oddawaniem testów do książek konkursowych. Większość z uczestników konkursu okazała się wytrwałymi czytelnikami i systematycznie zdobywała sprawności. Ci, którzy uzyskali 10 sprawności przeszli do etapu II.

Uczestnicy kl. 1 – 4 rozwiązali testy do książek z listy konkursowej umieszczonej w bibliotece.
Najchętniej wybieranymi książkami były: „Wiersze” – Juliana Tuwima; „Baśnie”  – Hansa Christiana Andersena; „Bajki” – Charlesa Perraulta; „120 Przygód Koziołka Matołka”  – Kornela Makuszyńskiego i Mariana Walentynowicza; „Czarodziejskie słowo”  – Walentyny Osiejewskiej; „Emil ze Smalandii”  – Astrid Lindgren; „Wiersze” – Jana Brzechwy

W kategorii klas 1-4 Tytuł czytelnika I etapu– otrzymali uczniowie, którzy zdobyli od 1 do 5 sprawności:

Krzysztof Mazur – kl. I

Marcel Pach – kl. II

Miłosz Mazurkiewicz – kl. II

Filip Radecki – kl. III

Zuzanna Kudyba – kl. IV

Tytuł aktywnego czytelnika I etapu– otrzymali uczniowie, którzy zdobyli minimum 6 sprawności:

Aleksandra Sikora – kl. I

Tytuł znakomitego czytelnika I etapu– otrzymali uczniowie, którzy zdobyli komplet 10 sprawności:

Michał Panek – kl. II

Uczestnicy kl. 5 – 8 rozwiązali testy do książek z listy konkursowej umieszczonej w bibliotece. Najchętniej wybieranymi książkami były: „Legendy warszawskie” – Artura Oppmana; „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” – Janusza Christa; „Tomek w krainie kangurów” – Alfreda Szklarskiego; „Chłopcy z Placu Broni” – Ferenca Molnara; „Mały Książę” – Antoine de Saint- Exupéry 

W kategorii klas 5-8 Tytuł czytelnika I etapu – otrzymali uczniowie, którzy zdobyli od 1 do 5 sprawności:

Wiktoria Skiba – kl. V

Ewa Mazurkiewicz – kl. VI B

Aleksandra Ważny – kl. VII

WYNIKI II ETAPU WIELKIEJ LIGII CZYTELNIKÓW

Do etapu II – testu kwalifikacyjnego na platformie Quizizz w kategorii wiekowej 1 – 4 przystąpiło sześciu uczniów. Test odbył się 11 maja 2020 r. Uczestnicy połączyli się za pomocą komunikatora Zoom z koordynatorem i w tym samym dniu poznali wyniki. Sześciu uczestników dzielnie rywalizowało o trzy pierwsze miejsca, które dawały szansę na kolejny etap.

Uczestnicy w kategorii klas 1-4 rozwiązywali test dotyczący książki „Nowe przygody skarpetek (jeszcze bardziej niesamowite)” – Justyny Bednarek.

W kategorii klas 1-4 Tytuł czytelnika II etapu– otrzymali:

Maja Stankiewicz – kl. I

Przemysław Kuflowski – kl. II

Przemysław Góral – kl. III

WYNIKI III ETAPU WIELKIEJ LIGII CZYTELNIKÓW

W tym roku etap III konkursu odbył się on-line 28 maja 2020 r. Uczestnicy rywalizowali indywidualnie a nie grupowo jak w ubiegłych latach. Po kliknięciu na link z testem musieli wykazać się wiedzą ze znajomości książki oraz przestrzegać ściśle określonych ram czasowych. Bardzo cieszymy się z wyników naszych uczniów. Na stronie Internetowej https://elubaczow.com/ podana jest informacja z jakimi czterema innymi szkołami z powiatu lubaczowskiego rywalizowali nasi uczniowie i jak wysoko uplasowali się w rankingu. Zachęcam do przeczytania tego artykułu.

Uczestnicy w kategorii klas 1-4 rozwiązywali test dotyczący książki Hulajnogą przez Smoczą wyspę” – Dominiki Wieczorkiewicz

W kategorii klas 1-4  Mistrzem  Powiatu został:

Wojciech Kierepka – kl. IV – drugi w powiecie

Tytuł  I Wicemistrza Powiatu  otrzymały:

Nikola Ciećkiewicz –kl. II – piąta w powiecie

Milena Rogoża – kl I – szósta w powiecie

Uczestnicy w kategorii klas 5-8 rozwiązywali test, dotyczący książki Wiłka Smocza Dziewczynka” – Antoniny Kasprzyk 

W kategorii klas 5-8  Mistrzem Powiatu został:

Bartosz Mazur – kl. VI A – pierwszy w powiecie

Tytuł  I Wicemistrza Powiatu  zdobyli:

Mateusz Mazurkiewicz – kl. VI A – czwarty w powiecie

Julia Bondyra – kl. V – piąta w powiecie

Z relacji uczestników wiemy, że świetnie się bawiliście przy czytaniu książek i rozwiązywaniu testów. GRATULUJEMY sukcesów. A za tak liczny udział i promocję czytelnictwa w regionie zarówno Wam drodzy uczniowie i Waszym Rodzicom serdecznie dziękujemy.

Bożena Kasperska – koordynator szkolny konkursu

Z wielką przyjemnością informuję, że zakończył się II etap

OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU „WIELKA LIGA CZYTELNIKÓW” EDYCJA 2019/2020

Do testu kwalifikacyjnego na platformie Quizizz

w kategorii wiekowej I – IV przystąpiło 6 uczniów. Sprawdzana była wiedza ze znajomości książki „Nowe przygody skarpetek (jeszcze bardziej niesamowite)” – Justyny Bednarek.

Z testu kwalifikacyjnego wyłonionych zostało trzech laureatów, którzy 28 maja 2020 r. wezmą udział w etapie powiatowym.

DO III ETAPU – MISTRZOSTW POWIATU ZAKWALIFIKOWALI SIĘ:

1. Wojciech Kierepka z kl. IV

2. Milena Rogoża z kl. I

3. Nikola Ciećkiewicz z kl. II

Gratulujemy nie tylko zwycięzcom konkursu lecz również pozostałym uczestnikom Mai Stankiewicz z kl. I, Przemysławowi Kuflowskiemu z kl. II oraz Przemysławowi Góralowi z kl. III, ponieważ nie baliście się zmierzyć z trudnymi zadaniami konkursu czytelniczego.

Mam nadzieję, że udział
w konkursie przyniósł Wam dużo przyjemności związanej
z czytaniem książek.

DRODZY RODZICE I UCZNIOWIE!

Po długiej przerwie otwieramy na nowo bibliotekę szkolną w Rudzie Różanieckiej.

Biblioteka będzie czynna od 11 maja 2020 r.

w każdy poniedziałek od 11.00 do 14.00 oraz

w każdą środę od 8.00 do 12.00.


Drodzy Państwo oraz uczniowie klas VII i VIII  zapraszamy serdecznie do naszej biblioteki, przyjdźcie, jeśli zechcecie zwrócić lub wypożyczyć książki.

  • Chroniąc się przed Koronawirusem prosimy
    przestrzegać wszelkich środków reżimu sanitarnego:

    – przed wejściem do biblioteki należy użyć płynu dezynfekującego do rąk (środek dostępny na szkolnym korytarzu),

    – należy zachować 2 m odległości,

    – trzeba mieć założoną maseczkę oraz rękawiczki.

  • My pracownicy będziemy dokładali wszelkich starań abyście mogli czuć się bezpiecznie w szkolnej bibliotece.

Witam bardzo serdecznie
całą społeczność uczniowską
Zespołu S
zkół w Rudzie Różanieckiej.

Zapraszam Was do wzięcia udziału w szóstym zadaniu bibliotecznym o nazwie:

PLASTYCZNY KONKURS BIBLIOTECZNY:

JAK WYGLĄDA MÓL KSIĄŻKOWY?

REGULAMIN: Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I -VIII. Praca może być wykonana na kartce A4 lub A3. Technika wykonania dowolna. Pracę należy wykonać  samodzielnie. Do pracy należy dołączyć kartkę z imieniem i nazwiskiem oraz klasą.

Prace należy sfotografować i wysłać na gmaila: grzegorzwajs67@gmail.com  do 30.05.2020 r.

Trzy najlepsze prace z klas I- III oraz trzy najlepsze prace z klas IV – VIII zostaną nagrodzone
i umieszczone na stronie szkolnego
Facebooka. Rozstrzygnięcie konkursu w czerwcu. Prace zostaną

w późniejszym terminie umieszczone na gazetce bibliotecznej.

Pozdrawiam Grzegorz Wajs

Bardzo serdecznie witam społeczność uczniowską
Zespołu Szkół w Rudzie Różanieckiej.

Przed nami piąte zadanie biblioteczne, tym razem skierowane
do uczniów
klas IV – VIII.

W wolnej chwili obejrzyjcie polski film:


Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa

reż. Wiktor Skrzynecki

Film oparty jest na powieści Rafała Kosika „Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa”. Oglądając, czy też czytając książkę otworzy się przed Wami świat wyobraźni , fantazji, ujrzycie wirtualne postacie, stwory, które nie istnieją, lecz są typowe dla powieści science fiction (czyt. sajens fikszyn). Te efekty fantastyczne odgrywają ogromną rolę, gdyż dostarczą Wam
dużo ciekawych akcji, wrażeń i świetnej zabawy.
Podczas swoich przygód młodzi bohaterowie napotykają wiele trudności i niebezpieczeństw, ale siła ich przyjaźni oraz nadzwyczajne umiejętności są ich wielkimi sojusznikami.

Zachęcam do przeżycia razem z bohaterami niezwykłej przygody.

Po obejrzeniu filmu wypisz: wiedzę z jakich przedmiotów szkolnych
i w jakich sytuacjach wykorzystywali bohaterowie
tego filmu.

Odpowiedzi wyślij do mnie. Pozdrawiam Bożena Kasperska

Serdecznie witam wszystkich Rodziców oraz dzieci

z oddziału przedszkolnego i uczniów
klas I-III Zespołu Szkół z Rudy Różanieckiej.

Mam nadzieję, że wykonanie czwartego zadania bibliotecznego sprawi Wam wielką przyjemność.

W wolnej chwili obejrzyjcie film:


Pan Popper i jego pingwiny

https://www.cda.pl/video/648608f9

Jest to wspaniała komedia z Jimem Carreyem w roli mężczyzny, który dostaje w spadku sześć pingwinów. Jim Carrey wciela się w postać Pana Poppera. Akcja filmu dzieje się w Nowym Jorku. Bohaterowie z bieguna urządzają w mieszkaniu Poppera zimowe zabawy. Jeśli zechcecie pośmiać się z wielu zabawnych sytuacji, koniecznie obejrzyjcie ten film. Został on zrealizowany na motywach wielokrotnie nagradzanej książki dla dzieci.

Witam bardzo serdecznie uczniów klas IV – VIII.

Zapraszam Was do udziału w trzecim zadaniu bibliotecznym.

W chwili wolnej od zajęć, wybierz ze swojej domowej biblioteczki książkę, która przypadła Ci do gustu. Możesz też

skorzystać z mojej propozycji. Zachęcam Cię do przeczytania lub posłuchania audiobooka jednej z książek Astrid Lindgren:

1. „Bracia Lwie Serce”

Książka opowiada o 10-letnim Karolu, który jest ciężko chory. Jego starszy brat Jonatan zabawia go różnymi historiami. Pewnego dnia opowiada mu o fantastycznej krainie Nangijali, do której idzie się po śmierci. Nieoczekiwanie to Jonatan umiera pierwszy ratując brata
z płonącego mieszkania. Wkrótce dołącza do niego Karol
i obaj bracia znajdują się w baśniowej krainie. O wszystkich ich przygodach dowiecie się z tej książki.

2. „Ronja, córka zbójnika”

Książka opowiada o Ronji i Birku. Ich rody zbójnickie są do siebie wrogo nastawione. Potem bohaterów połączy przyjaźń i miłość . Dzięki sile tego uczucia uda im się doprowadzić do pojednania zatwardziałych zbójników. W nocy akcja toczy się w starym zamku, a w dzień w wielkim lesie, w którym spotyka ich wiele niebezpiecznych przygód.

Chętnych uczniów proszę, abyście opisali przygodę bohatera, która Wam się najbardziej spodobała, wzruszyła Was lub przeraziła. Swoje opisy umieśćcie w Internecie, niech wszyscy widzą,
że
uczniowie z Rudy Różanieckiej czytają książki.