Tradycją naszej szkoły jest impreza oświatowo – zdrowotna pierwszego dnia wiosny. I to właśnie zdrowie było motywem przewodnim tego dnia w klasach I – III szkoły podstawowej. Uczniowie przygotowywali o nim książeczki, oglądali film “Zdrowy styl życia według Pascala”, uczyli się piosenki “Olimpiada w Jarzynowie”, tańczyły taniec z Kubusiem. Na koniec udali się w teren, by za pomocą metody questingu poznać walory przyrodnicze okolicy w queście “Leśna przygoda”. Każdy, kto dotarł do mety i przybił pieczątkę, dostał w nagrodę zdrową przekąskę: soczek i banana.
Wiosna w szkole, wiosna w sercu, wiosna w kalendarzu i wiosna w kuchni. W pierwszym dniu wiosny oprócz kremu brokułowego, piersi z kurczaka, wiosennej surówki, uczniowie delektowali się ciastem marchewkowym. Wszystko było PYYYYYSZNE!!!!
Uczniowie klas IV – VI pierwszy dzień wiosny powitali aktywnie. Z zainteresowaniem przystąpili do rozwiązywania zagadek umieszczonych w queście “Podróż w przeszłość”. Mijając kolejne punkty, poznawali miejscowość oraz jej zabytki. Niektóre hasła sprawiały im trudności, ale dzięki swojej kreatywności poradzili sobie i z tym. Ostatnim etapem wędrówki był sklep u Państwa Rybaków, gdzie każdy z uczestników zdobył specjalną pieczątkę potwierdzającą ukończenie questu.
Po powrocie do szkoły uczniowie klas IV – VI wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez terapeutów z Akademii Pozytywnej Profilaktyki z Krakowa. W czasie zajęć pt. “Złapani w sieć” uczniowie poznali zasady bezpiecznego korzystania z portali społecznościowych.
W ramach imprezy oświatowo – zdrowotnej uczniowie gimnazjum uczestniczyli w zajęciach warsztatowych “PrzeGRAni – uzależnienia behawioralne” prowadzonych przez terapeutów z Akademii Pozytywnej Profilaktyki z Krakowa Państwa Dominikę i Marka Wasików. W trakcie spotkania zebrani brali udział w ćwiczeniach związanych z wizerunkiem (bo każdy go ma, a wizerunek utrwalony podlega ochronie prawnej). Dowiedzieli się, komu przysługuje prawo do ochrony wizerunku i jakie są kwestie formalne w przypadku złamania prawa do ochrony wizerunku oraz w jaki sposób kreujemy swój wizerunek w sieci. Poznali też mechanizmy uzależnienia – hazardowanie.
Wiele trudu i czasu poświęcili nauczyciele naszej szkoły na przygotowanie questów po Rudzie Różanieckiej. Dla miejscowych uczniów były one proste i nieskomplikowane i szybko sobie z nimi poradzili. Questy stanowią dorobek naszej szkoły i wkrótce będą dostępne na naszej stronie internetowej dla wszystkich zainteresowanych poznaniem naszej miejscowości.
Gimnazjaliści uczestniczyli też (w pierwszym dniu wiosny) w “Wędrówce z questem” po Rudzie Rózanieckiej. Za pomocą tekstu i mapy przemierzali trasę rozwiązując zagadki, które doprowadziły ich do hasła finałowego. Po drodze mieli okazję poznać historię, zabytki i walory krajobrazowe miejscowości.